باور می کنید این میوه روحیه ساز است!

باور می کنید این میوه روحیه ساز است!موز دارای برخی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است كه جویدن و آهسته بلعیدن آن در بهبود روحیه مفید می باشد و یک میوه روحیه ساز به شمار می رود.

انواع چای سبز و سیاه از نوشیدنی‌های مفید برای مغز هستند.انواع نان و غلات با تأمین كروم به حافظه و یادگیری كمك می‌كنند، مصرف سیب با عسل و شیر حافظه و قدرت تمركز را افزایش می‌دهد.

موز در برخی منابع برای از بین بردن ضعف روحیه توصیه شده است. موز دارای برخی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است كه جویدن و آهسته بلعیدن آن برای بهبود روحیه مفید و در این زمینه موثر می باشد.

مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون ماكرل، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است كه انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یك سلول به دیگری را تسهیل می‌كند.

كودكانی كه امگا3 كافی دریافت نكرده باشند، ضریب هوشی كمتری دارند. هگزا انوئیك اسید (DHA) یكی از انواع اسیدهای چرب امگا3 هستند كه موجب بهبود سرعت، قدرت و كارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

افرادی كه ماهی مصرف نمی‌كنند، بهتر است روزانه یك كپسول امگا3 كه حداقل 650 میلی گرم تا یك گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف كنند و در برنامه غذایی خود بگنجانند.

تهیه و گردآور‌ی : گروه خواص میوه ها پرداد / منبع : سلامت

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه