فواید ورزش برای بیماری کولیت اولسراتیو , بیماری کولیت ,کولیت اولسراتیو,بیماری کولیت اولسراتیو,فواید ورزش ,فواید ورزش برای کولیت اولسراتیو,کاهش استرس ,سرطان روده بزرگ

بیماری کولیت ,کولیت اولسراتیو,بیماری کولیت اولسراتیو,فواید ورزش ,فواید ورزش برای کولیت اولسراتیو,کاهش استرس ,سرطان روده بزرگ

فواید ورزش برای بیماری کولیت اولسراتیو

همه باید ورزش را برای سالم ماندن انجام دهند هنگامی که شما کولیت اولسراتیو دارید ورزش می تواند به شما کمک کند احساس بهتر و از مشکلات مرتبط با بیماری جلوگیری کنید دکتر شما می تواند به شما در انتخاب نوع ورزش کمک کند. در طول شعله ور شدن بیماری، شما ممکن است بیش از حد مریض و خسته باشید اما شما باید هر آنچه که می توانید فعالیت بدنی انجام دهید حتی اگر آن فقط یک پیاده روی آرام و یا یک کلاس یوگای ملایم باشد ورزش قطعاً کمک می کند تا با این بیماری مقابله کنید


1. ورزش سبب تقویت استخوان های شما می شود

در کولیت اولسراتیو، استخوان های به اندازه ای که باید قوی باشند قوی نیستند با توجه به نظر موسسه کولیت آمریکا 30 تا 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری التهابی روده ( از جمله UC و بیماری کرون ) دارای تراکم استخوان پایین تر از نرمال هستند.

این می تواند به دلیل خود بیماری باشد. پروتئین ها به نام سیتوکین که بخشی از پاسخ التهابی بدن شما هستند ممکن است تغییر کنند.

کورتیکواستروئیدها، مورد استفاده در درمان UC، نیز شانس بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد.

از آنجا که استخوان، به مانند عضله، بافت زنده است که با ورزش قوی تر می شود فعالیت بدنی می تواند در مبارزه با نازک شدن استخوان کمک کند.

بهترین ورزش: ورزش تحمل وزن است نوعی که باعث می شود بدن شما در برابر نیروی گرانش فعالیت کند و سبب تقویت استخوان ها می شود. این شامل ( استفاده از وزنه و همچنین راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و آیروبیک) می باشد.

2. کارکرد مفاصل و عضلات شما را حفظ می کند

1 نفر از هر4 نفر مبتلا به بیماری التهابی روده، التهاب در مفاصل دارد همچنین مصرف کورتون و تغذیه نامناسب، می تواند سبب ضعیف تر شدن عضلات شده که  می تواند منجر فشار بیشتر بر مفاصل شما شود.

ورزش می تواند به هر دو مشکلات کمک کند ورزش منظم باعث می شود ماهیچه ها قوی تر، و کمک می کند تا مفاصل به راحتی حرکت کند.

بهترین ورزش ورزش های تحمل وزن است که به استخو��ن ها و نیز عضلات و مفاصل شما کمک می کند ورزش آئروبیک ضربان قلب را تندتر و مانند پیاده روی سریع، سبب ساخت عضلات و تقویت مفاصل می شود اگر درد باعث می شود که به سختی انجام دهید سعی کنید تمرینات کم اثرتر مانند شنا کردن و یا دوچرخه سواری را انجام دهید.

کشش نیز باید بخشی از برنامه ورزش روتین شما برای کمک به حفظ انعطاف پذیر عضلات و مفاصل باشد.

3. بازیابی سریع تر بعد از جراحی

اگر شما نیاز به عمل جراحی برای کولیت اولسراتیو دارید ورزش منظم ممکن است بهبودی را آسانتر کند با تقویت ماهیچه های خود، خون را در حال گردش نگه دارید که برای جلوگیری از لخته شدن خون و پاک نگه داشتن ریه های شما خوب است.

برای ماه اول، شما ممکن است بخواهید آهسته تر کار کنید شاید 30 تا 45 دقیقه دو بار در هفته مناسب باشد در این زمینه با دکتر خود را مشورت کنید. با راه رفتن شروع کنید و سپس با بالا و پایین رفتن از پله ها یا همراه با فیلم تناسب اندام فعالیت نمایید برای انجام ورزش هایی از قبیل دراز و نشست، فعالیت شدید و یا بلند کردن هر چیزی سنگین تر از 15 پوند برای حدود 6 هفته بعد از عمل جراحی شکم نیاز به گرفتن مجوز از پزشک معالج می باشد.

4. با ورزش استرس کاهش می یابد.

استرس علت بروز کولیت اولسراتیو نیست اما بسیاری از مردم می گویند استرس علائم آنها را بدتر می کند فعالیت بدنی یک راه عالی برای کاهش استرس است.

بهترین ورزش برای کاهش استرس، یک فعالیت ملایم با جنبش های آرامش بخش است سعی کنید یوگا، تای چی یا راه رفتن را انتخاب کنید.

5. ورزش روی حالت خلق و خوی شما موثر است

زندگی با یک بیماری مزمن مانند کولیت اولسراتیو می تواند شما را احساسی کند ورزش آئروبیک می تواند بدن را به ساخت اندورفین تحریک کند. اندورفین هورمون های هستند که تسکین درد و احساس خوب بودن در شما را افزایش می دهند .

بهترین ورزش پیاده روی سریع، آیروبیک، کار کردن در سالن ورزش و یا انجام هر گونه فعالیت که شما، به راحتی می توانید از آن لذت ببرید.

6. ورزش از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند؟

ورزش منظم خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را برای مردم بدونUC کاهش می دهد تجزیه و تحلیل 52 مطالعات نشان داده است که افرادی که پیاده روی سریع به مدت 5 یا 6  ساعت در هفته دارند 24 درصد کمتر نسبت به کسانی که حداقل فقط نیم ساعت در هفته ورزش دارند به سرطان روده بزرگ گرفتار می شوند.

چند توصیه برای بیماران با کولیت هنگام ورزش کردن:

بهترین ورزش: راه رفتن سریع تا عرق کردن، دوچرخه سواری بر روی تپه و یا اشکال دیگر ورزش که سبب حرکت شما می شود. ورزش را آهسته و پیوسته شروع کنید به تدریج ورزش را سخت تر کنید برای برخی افراد، ورزش شدید ممکن است گرفتگی و اسهال را آغاز کند بنابر این شما ممکن است نیاز به ورزش با شدت کمتر داشته باشید

زمانی که هوا خیلی گرم است ورزش نکنید زیرا سبب کم شدن آب بدن می شود.

اگر شما پس از ایروبیک و یا بلند کردن وزنه اسهال پیدا می کنید. یک نوع ظریفتر از تمرین را انجام دهید

مقدار زیادی مایعات قبل و بعد از ورزش بنوشید.

منبع : foodregime.com
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه